Tsarevets

Pe varful dealului Tsarevets, pe care se afla cetatea medievala cu acelasi nume din Veliko Tarnovo a fost patriarhia. In biserica acesteia am pasit si eu.

Construita pe fundatia unei foste biserici crestine a fost refacuta in 1981 si pictata in 1985. Frescele pictate in stil modern, foarte diferit stilului traditional ortodox, redau atat momente religioase, dar si momente glorioase sau tragice din istoria celui de-al doilea Imperiu bulgar.

Pentru 5 Leva am putut face fotografii; fara blitz ce-i drept pentru a nu afecta vopseaua picturilor. Insa aparatul foto a fost de partea mea aici si, cu expunere naturala am surprins operele artistice asa cum sunt ele.

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Veliko Tarnovo Tsarevets

Mai multe fotografii cu imprejurimile puteti vedea aici.

Un comentariu:

  1. Am fost la Veliko Tarnovo anul trecut, fiind la Facultatea de Geografie, si aceasta biserica mi s-a parut foarte interesanta, descrie o alta fata a religie! De aici si 'infricosatoarea' senzatie pe care ti-o lasa...

    RăspundețiȘtergere